Aktuellt

Vad gäller i en värld av oro och under rådande omständigheter

Hur hanterar Hjortsby Torp avbokningar i rådande omständigheter 

Anledning att vi skriver är att vi verkligen önskar personligen förklara vårt sett att agera i detta läget. Situationen världen har hamnat i efter spridning av Covid-19 är oroväckande. Vi har länge diskutterat hur vi ska hantera bokningar som har planerat komma till Hjortsby Torp under kommande veckor. Till slut kom vi fram till att, i rådande omständigheter, vi inte kan göra något annat än att följa våra ordinarie avbokningsregler. Men vi har sett över dem och anpassat de för våra gäster för att göra det mer gynsamt för just dem.
Detta gäller:
* Vi debiterar max 50% av boendekostander vid avbokning oavsett när man avbokar
* Alla gäster får möjlighet att boka om planerat vistelse till ett annat datum under 2020
Det kan inte vara så att vi små företagare ska stå med hela risken och ta hela smällen i situationen vi har hamnat i tycker vi. Vad skulle hända om vi behöver betala tillbaka 100% till våra gäster som har bokat, då finns Hjortsby Torp inte ens kvar till 2021, tyvärr. Vi känner att vi på detta sättet på något sett delar på kostnaderna. Och i en värld av oro och osäkerhet känns det väl bäst att försöka att kämpa sig detta tillsammans tycker vi. 
Hur tänker vi:
Vi tänker precis som naturturismföretagen skrev: att vi som litet företag inte (än) ingår i krispaketet som regeringen har tagit fram. Världen har stängt. Och i en stängd värld är många av oss överflödiga. Beslutsfattare världen över, inklusive vår egen regering, har infört begränsningar och restriktioner som i realiteten innebär ett förbud mot att fortsätta bedriva delar av vår verksamhet. Det vi lever av, att välkomna, ta hand om och inspirera resenärer, är inte längre möjligt eftersom resande inte längre är tillåtet. Möjligheten till försörjning har försvunnit för många av oss. Vem tar ansvar för den sortens beslut?
Peter och jag bedriver Hjortsby Torp med stort hjärta och ansvarstagande. Vi är verkligen måna om att få våra gäster att känna sig välkomna hos oss. Vi tror på ett personligt bemötande där kvalitet, flexibilitet, hög service och hållbarhet är våra ledord. Men vi behöver även bedriva Hjortsby Torp professionellt och se till att vi får till det ekonomiskt eftersom detta är vårt huvudinkomst. Vi har där för sett över möjligheterna om hur vi kan lösa den rådande situationen med en pandemi kallat Covid-19 så bra som möjligt för alla parter. 
Som sagt, vi har tänkt någgrant genom vårt beslut. Och vi hoppas verkligen att ni förstår hur vi tänker och försöker hjälpa alla drabbade parter i detta läget. Det spelar ingen roll hur vi än vänder och vrider på det och vilket beslut vi tar så kommer någon av parterna bli negativt drabbade. 
Ta hand om er själva och er nära och kära. Vi hoppas verkligen att vi ses snart på Hjortsby Torp.
Hälsningar Peter och Claartje med familj


Vid frågor kan du ringa eller maila oss:
Peter & Claartje van Heuven Nilsson
Hjortshögsvägen 500

25354 Mörarp (Helsingborg)
Sweden
tel: +46 (0)708-168 587

info@hjortsbytorp.se


Följ oss på Instagram och Facebook

Vi jobbar mycket med Facebook och Instagram och vill gärna skapa fler likes och följare. Vi erbjuder 20% rabatt på boende för var hundrade like eller följare upp till 500. Gå in och lika oss eller följ oss på Instagram!

Facebook Instagram

Award winner Booking.com

Även detta året har vi fått en award av booking.com som visar kvalité på Hjortsby Torp.

 

booking-award